Ibland blir vi trötta. Vi kan bli trötta på allt eget.
Hans Emanuel Öberg har skrivit psalmen. "Herre jag vill bida stilla vid din port."
Öberg var kyrkoherde i Själevads församling nära Örnsköldsvik.
I psalmen utgår han från ordet i Klagovisorna 3:25-26
"Herren är god mot dem som förbida honom, mot den själ som söker honom. Det är gott att hoppas i stillhet på hjälp från Herren".
"Det är gott att bida, Herre, vid din port, himlar öppnas vida, här är helig ort. Här min själ förnimmer glädjens nya ton, och jag ser ett skimmer från en snövit tron."

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar