I andaktsboken "Vid Källan" ställdes en fråga i gårdagens andakt: - Är du född på nytt? Eller med andra ord: Har du Jesus?
"För alla som tagit emot Jesus är födda av Gud." I Johannes 1: 12-13 läser vi: "Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De är inte födda av blod eller av köttets vilja eller av någon mans vilja utan av Gud."
Enligt grundtexten betyder att bli född på nytt också att bli född ovanifrån, från himlen - född av Gud.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar